• An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
Sırt Deseni Ne İşe Yarar?

Kauçuk tek başına tüm iklim koşullarında, sabit bir yol tutuşu sağlamaz.

Saniyenin binde birinde, desen, suyu kanallar içine toplamakta ve temas bölgesinin dışına atmaktadır.

195/65R15 ebadında bir lastik, saniyede yaklaşık 15 litre su boşaltmaktadır.

Lastik, güvenlik, sürüş keyfi, kullanım maliyeti gibi özellikleri, yapısına, bileşenlerine ve desenine borçludur… Her ne kadar lastik yapısı görünmez ve lastik kauçuğu her zaman siyah olsa da, lastik deseni belirgindir. Özellikle de sürücülerin çok yüksek beklentilerine cevap veren bu 2 kilit performansı anlamak gerekir: - güvenlik (ıslak zemin üzerinde yol tutuş) - sürüş keyfi (kuru zemin üzerinde yol tutuş)

ISLAK ZEMİNDE YOL TUTUŞ

Lastik deseni, temas yüzeyindeki suyu boşaltarak, sırt bandının zeminle temasını ve yol tutuşunu sağlar. Lastik deseni, saniyenin binde birinde suyu toplar ve temas yüzeyinin dışına atar.

Dolu/boş oranı

(Kanal yüzdesi) ne kadar fazla olursa, desenin su "toplama" kapasitesi de o kadar iyi olacaktır.

Desen ve yön

Sırt deseni (simetrik, yönlü, asimetrik…) gerçek bir boşaltma şebekesi olarak, suyu kenarlara mümkün olan en hızlı biçimde atar.

Kılcal kanallar

Kılcal kanallar, bir "silecek" rolü üstlenerek zemini kurutmaya geniş ölçüde katkıda bulunur.

KURU ZEMİNDE YOL TUTUŞ

Sırt desenin sertliği,sürüş yönünde kesinlik ve direksiyon hareketlerine cevap verme için gerekli olan kilit unsurlardan biridir.

Lastik desenin bu sertliği:

Lastiğin profili

Kare omuzlarla düz bir profil, lastiğe özellikle virajda iyi bir tutunma sağlar.

Dolu/boş oranı

Boşluk yüzdesi ne kadar düşük olursa, zeminle temas eden kauçuk yüzeyi de o kadar çoğalır ve performans artar.

Sırt Blokları

Sırt blokları, desenin hareketliliğini, kalınlığı içinde sınırlandırır.

Kilitlenen kılcal kanallar

Kılcal kanallar, desenin sertliğini "bozar" (fırça etkisi). Bunu engellemek için, 3 boyutlu kılcal kanal sisteminden yararlanılır.

Performansı ayrı ayrı en yüksek seviyede kullanmak kolay gözükse de, performanslar arasındaki dengeyi kontrol etmek son derece güçtür. Burada yalnızca aralarından ikisinin (yola tutunma/yol tutuşu) ve yalnızca bir ayar düğmesinin (sırt deseni) ele alınmış olduğunu hatırlatalım. Lastik üreticisinin sanatı işte budur: ürünün tipine veya aranan dengeye cevap veren - çoğunlukla çelişkili - teknik çözümler bulmak.

 
Çözüm Ortaklarımız

ANKET
Yeni sitemiz sizce?



 



 



 



 



 

 
HAVA DURUMU
Yağmur

10°C

İstanbul

Yağmur

Nem: % 87

POWERED BY: